Tagged: 

  • Creator
    Topic
  • #4264
    SpeedSector Raw Speed
    SpeedSector Raw Speed
    Keymaster
    Registered On: 17 September 2017
    Topics: 41
    Replies: 6
    Has thanked: 0 times
    Been thanked: 1 time

    MASERATI | 100 YEARS | THE HISTORY
    78353mas1900 A FAMILY PASSION
    H ιστορία της Maserati είναι πρώτα απ’ όλα η ιστορία μιας οικογένειας, η οποία αποτελούταν από τον Rodolfo Maserati -υπάλληλος στους ιταλικούς σιδηροδρόμους-, την Carolina Losi και των επτά παιδιών τους. Εκείνη την εποχή το να εργάζεσαι για τους σιδηροδρόμους δεν ήταν για τον καθένα. Ο Rodolfo, κατά κάποιο τρόπο, ήταν ένας άνθρωπος του μέλλοντος: οι αδελφοί Maserati κληρονόμησαν το πάθος τους για την ταχύτητα από αυτόν. Η οικογένεια ολοκληρώνεται το 1894 με τον νεότερο γιο, τον Ettore, ενώ ο μεγαλύτερος που είχε γεννηθεί το 1881, ξεκινούσε σιγά σιγά την καριέρα του.
    1

    1900 CARLO MASERATI: FROM BICYCLES TO ENGINES
    Ο μεγαλύτερος γιος, Carlo Maserati, σχεδίασε στα 17 του τον πρώτο του μονοκύλινδρο κινητήρα, τον οποίο ονόμασε Carcano, με χρηματοδότηση από τον Marquis του Anzano. Tον τοποθέτησε σε ένα ποδήλατο με σκοπό να κερδίσει τον αγώνα ράλι Brescia-Cremona-Mantua-Verona-Brescia το 1900. Οι δυνατότητές του δεν έμειναν απαρατήρητες. Πριν από το τέλος της χρονιάς, προσλήφθηκε από τη Fiat ως οδηγός δοκιμών. Εντωμεταξύ στο Τορίνο σχεδιάζει έναν νέο μονοκύλινδρο κινητήρα στον ελεύθερο χρόνο του, τον οποίο και τοποθετεί σε ένα ξύλινο σασί αυτοκινήτου. Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί από κάποια άποψη ως η γέννηση της πρώτης Maserati που ήταν -όπως πάντα- πολύ μπροστά για την εποχή της.
    2

    1903 CARLO AND ALFIERI AT ISOTTA FRASCHINI
    Το 1903 ο Carlo Maserati αφήνει τη Fiat και προσλαμβάνεται από την Isotta Fraschini, ως οδηγός δοκιμών στο τμήμα εξέλιξης. Παράλληλα, φέρνει και τον αδελφό του, τον Alfieri, ο οποίος είναι μόλις 16 ετών. Όταν ο Carlo φεύγει από την Isotta Fraschini το 1908, o Alfieri παραμένει. Ήδη έχει αντιληφθεί ο CesareIsotta τις ικανότητές του και τον θέλει πρωτίστως ως μηχανικό και έπειτα ως οδηγό. Το 1908, με την Isotta Fraschini με το νούμερο 41, με την οποία συμμετέχει στο Grand Prix του Voiturette Dieppe, παίρνει τη δέκατη τέταρτη θέση γενικής και την πρώτη θέση στα αυτοκίνητα τεσσάρων κυλίνδρων.
    3

    1907 CARLO MASERATI GOES TO BIANCHI
    Ο Carlo Maserati είναι ένας ανήσυχος άνθρωπος: η επιθυμία του να αγωνιστεί τον ωθεί να αφήσει και την Isotta Fraschini. Το 1907 μετακομίζει στην Bianchi: στο τιμόνι ενός από αυτά τα αυτοκίνητα, αγωνίζεται στον διάσημο γερμανικό αγώνα Kaiserpreis, τερματίζοντας ένατος. Παρά το γεγονός ότι είναι απασχολημένος με τους αγώνες, δεν έχει πλήρως παραιτηθεί από το πάθος του για το σχεδιασμό. Καταλαβαίνει ότι η αδυναμία του αυτοκινήτου Bianchi είναι το σύστημα χαμηλής τάσης ανάφλεξης και το αντικαθιστά με ένα σύστημα υψηλής τάσης που ο ίδιος είχε σχεδιάσει.
    4

    1908 CARLO MASERATI WANTS TO FLY
    Το 1908 ο Carlo Maserati γίνεται διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αυτοκινήτων Junior Car Company of Milan. Λίγο αργότερα, το 1909, ιδρύει τη δική του εταιρεία. Δεν έχει χάσει το πάθος του για τα αυτοκίνητα, αλλά ο στόχος αυτής της νέας επιχείρησης είναι ο σχεδιασμός και η παραγωγή ενός ανώτερου κινητήρα αεροπλάνου, για το οποίο ήδη είχε επενδυτές. Ο Carlo ξεκινάει αμέσως να εργάζεται σε αυτό το έργο, αλλά το 1910 μια ασθένεια των πνευμόνων βάζει τέλος στη ζωή του και τα όνειρά του. Η απώλεια είναι καταστροφική για τους αδελφούς του, αλλά ο Carlo παραμένει ένα λαμπρό παράδειγμα που ποτέ δεν θα ξεχαστεί. Σε αυτό το σημείο, η ευθύνη πέφτει στους ώμους του Alfieri.
    5-2

    1913 ALFIERI’S FIRST WORKSHOP
    Το 1913 ο Alfieri μετακινείται στην Μπολόνια, όπου ανοίγει ένα συνεργείο για την Isotta Fraschini. Εδώ και αρκετό καιρό έχει γίνει ένα είδος παγκόσμιου αντιπροσώπου για την εταιρεία. Σύντομα, ακολουθώντας τα βήματα του Carlo, αποφασίζει να προχωρήσει μόνος του, και στη νέα επιχείρησή του θέλει να τοποθετήσει και τους αδερφούς του. Ο Bindo μένει στην Isotta Fraschini αλλά ο Ettore και ο Ernesto τον ακολουθούν αμέσως. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους είναι η ίδρυση της “Società Anonima Officine Alfieri Maserati”, ένα γκαράζ αυτοκινήτων με ένα εργαστήριο στην οδό Via de Pepoli 1. Τα έγγραφα έναρξης της επιχείρησης αποστέλλονται στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Μπολόνια την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 1914. Πέντε μήνες αργότερα, η Ιταλία είναι σε πόλεμο. Ο Alfieri και ο Ettore θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο κράτος. Ο Ernesto, που είναι μόνο 17 ετών, μένει πίσω και εργάζεται στο εργαστήριο κατά τη διάρκεια της ημέρας και πηγαίνει σχολείο στο Aldini Technical Institute of Μπολόνια το βράδυ.
    6

    1914 A NEW ADDRESS FOR THE MASERATI WORKSHOP
    Όταν τελείωσε ο πόλεμος, ο Alfieri επεδίωξε να ξεκινήσει πάλι τις δραστηριότητές του. Βρίσκει ένα εργοστάσιο μπουκαλιών στη διεύθυνση Frazione Alemanni 179, στην περιοχή Pontevecchio. Εδώ, υπάρχει χώρος για αποθήκη, συνεργείο αλλά και για μια μικρή απλή κατοικία, όπου μπορούν να μετακομίσουν τα αδέρφια του και οι γονείς του. Τον Ιούλιο του 1914, ο Alfieri προχωρά στην παραγωγή μπουζί, την οποία είχαν ξεκινήσει στο Μιλάνο κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επιτέλους, η επιγραφή πάνω από τα τρία μεγάλα παράθυρα της εταιρείας τώρα δηλώνει επίσημα ότι το «Officine Alfieri Maserati Α.Ε.» είναι πραγματική επιχείρηση.
    7

    1915 THE WAR DOESN’T STOP THE MASERATI BROTHERS
    Η Ιταλία εισέρχεται ξανά στον πόλεμο και οι αδελφοί Maserati είναι στρατευμένοι, αλλά παραμένουν πολύ πίσω από τις γραμμές της μάχης. Στην πραγματικότητα, ο στρατός προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τις τεχνικές τους γνώσεις προς όφελός του. Ο Alfieri μεταφέρεται στο Μιλάνο, όπου συγκεντρώνονται όλοι οι κινητήρες αεροσκαφών. Ωστόσο, όπως είναι η φύση του, θέλει να κάνει περισσότερα. Αρχίζει να σχεδιάζει και βγάζει στην παραγωγή ειδικά μπουζί για κινητήρες αεροσκαφών υπό την επωνυμία Trucco & Maserati. Ο Trucco είναι οδηγός της Isotta Fraschini και παλιά γνωριμία του Alfieri.
    8

    1918 THE MASERATI SPARK PLUGS MAKE D’ANNUNZIO FLY
    Τα μπουζί του Alfieri με μόνωση από μαρμαρυγία (mica) παίρνουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και χρησιμοποιούνται στα αεροπλάνα SVA. Στις 9 Αυγούστου του 1918 ο ποιητής Gabriele d’ Annunzio πετάει ένα από αυτά τα αεροπλάνα στη γνωστή πτήση του πάνω από τη Βιέννη, ένα κατόρθωμα που συμβάλλει τα μέγιστα στη θρυλική θέση του.
    9

    1920 THE TRIDENT: A MARIO MASERATI CREATION
    Ο Alfieri, ο Ernesto και ο Ettore εργάζονται εντατικά για τη δημιουργία του πρώτου Maserati. Ένας από τους αδελφούς, ο Bindo, παραμένει στην Isotta Fraschini. Ωστόσο, ο Alfieri αποφασίζει να συμπεριλάβει έναν άλλο αδελφό, τον Mario, έναν καλλιτέχνη και τον μοναδικό αδελφό που δεν έχει καμιά σχέση με τις μηχανές. Του αναθέτουν να σχεδιάσει το λογότυπο της Maserati. Μετά από πρόταση του Marquis de Diego Sterlich, στενού φίλου και υποστηρικτή του Alfieri, ο Mario επιλέγει να χρησιμοποιήσει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σύμβολα της Μπολόνια: την τρίαινα από το άγαλμα του Ποσειδώνα στην Piazza Maggiore, ένα σύμβολο δύναμης και σθένους. Ο ίδιος επιλέγει τα χρώματα κόκκινο και μπλε: τα χρώματα του συμβόλου της πόλης της Μπολόνια, όπου από αυτή την ημέρα, θα είναι τα επίσημα χρώματα της Maserati.
    10

    1920 VICTORIES MAKE HEADLINES
    Το 1920 ο Alfieri Maserati επιστρέφει στους αγώνες, ξεκινώντας με ένα SCAT, και αργότερα με ένα τετρακύλινδρο Nesseldorf. Τα αποτελέσματα δεν είναι εντυπωσιακά, αλλά αυτό το γεγονός τον κάνει ακόμα πιο αποφασισμένο να δημιουργήσει την πρώτη πραγματική Maserati. Σε ένα σασί της Isotta Fraschini τοποθετεί ένα τετρακύλινδρο μπλοκ του σε έναν οκτακύλινδρο κινητήρα της Hispano Suiza. Το παζλ γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο με τη χρήση μιας μετάδοσης, κατασκευής της SCAT, έναν άξονα της Itala και τους τροχούς με ακτίνες από τη Rudge. Με τον πειραματισμό του στην Isotta Fraschini Special, ο Alfieri αρχίζει να απολαμβάνει κάποια πραγματική επιτυχία. Το επίσημο ντεμπούτο του αυτοκινήτου είναι στις 24 Ιουλίου 1921 στο Mugello. Έρχεται τέταρτο συνολικά και δεύτερο στην κατηγορία του. Δύο μήνες αργότερα, με τον αδελφό του Ernesto στο πλευρό του, κερδίζει τον πρώτο του αγώνα, τον Susa-Moncenisio, την πρώτη από τις πολλές επιτυχίες τους.
    11

    1922 ALFIERI HELPS DIATTO TO TAKE OFF
    Το 1922 οι αδελφοί Maserati αρχίσουν να συνεργάζονται με την Diatto, μια εταιρεία από το Τορίνο. Θα είναι μια μεγάλη εμπειρία εκμάθησης. Ωστόσο, τα αποτελέσματα των πρώτων αγώνων δεν είναι πολύ καλα. Σε αυτό το σημείο ο Alfieri αποφασίζει να επαναφέρει το υβριδικό σύνολο της Isotta Fraschini-HispanoSuiza-SCAT-Itala, το οποίο του είχε δώσει πολύ καλά αποτελέσματα πριν από τη συνεργασία τους με την Diatto. Επανασχεδιάζει τον κινητήρα και όταν αυτός είναι τελικά έτοιμος, ικανοποιημένος τον μετονομάζει σε Diatto. Ο Alfieri κερδίζει το Susa-Moncenisio με αυτό το αυτοκίνητο με την απίστευτη για την εποχή μέση ωριαία ταχύτητα των 69 km/h. Συνεργάζεται με τον Ernesto και θα επαναλάβει το κατόρθωμα αμέσως μετά στον αγώνα Αosta-Gran San Bernardo.
    12

    1925 DIEGO DE STERLICH: A NOBLE FRIEND
    Η σεζόν του 1925 φέρνει το τέλος της συνεργασίας τους με την Diatto, η οποία, εξαιτίας του μεγάλου χρέους της, αποφασίζει να εγκαταλείψει τους αγώνες. Χάρη στην οικονομική ενίσχυση του Marquis Diego de Sterlich, οδηγό της Diatto και οπαδό του Alfieri, οι αδελφοί Maserati καταφέρνουν να αγοράσουν δέκα σασί Diatto 30 Sport, γεγονός που σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής των πρώτων αυτοκινήτων με το λογότυπο της Maserati.
    13

    1926 THE TYPE 26: ALFIERI’S NOTES BECOME REALITY
    Το πρώτο τους αυτοκίνητο οι Maserati το ονομάζουν Tipo 26, το οποίο είναι μια εξέλιξη του Diatto GP 8C turbo και παίρνει την ονομασία του από τη χρονιά κατά την οποία κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του -ένα ντεμπούτο εντυπωσιακό: όγδοη θέση γενικής και νίκη στην κατηγορία μέχρι 1.500 cc. Στο σημειωματάριό του με το μπλε κάλυμμα και την πολύ κομψή γραφή, ο Alfieri γράφει «όλα τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που είχαν κατασκευαστεί μέχρι τώρα». Εκεί καταγράφει για το Tipo 26: «Ο κινητήρας μετακινήθηκε προς τα εμπρός κατά 3cm – Μετάδοση Tipo 26, τριών ταχυτήτων – Εξάτμιση σε τρία τμήματα – Διαφορικό από μπρούντζο».
    14

    1929 MASERATI V4: FIRST WORLD RECORD
    Στις 13 Ιουνίου 1926 έρχεται η πρώτη ολοκληρωτική νίκη. Ο αγώνας είναι το χιλιόμετρο ταχύτητας της Μπολόνια. Στο κάθισμα του οδηγού βρισκεται ο νεότερος αδελφός, Ernesto, που πηγαίνει με περισσότερα από 167 χλμ/ώρα. Οι αδελφοί Maserati αυξάνουν την παραγωγή και αρχίζουν να πωλούν το Tipo 26 σε ιδιώτες οδηγούς, οι οποίοι, αφού έχουν δει από κοντά τις δυνατότητές του, σχηματίζουν ουρά έξω από το εργαστήριο της Μπολόνια.
    Η επιτυχία συνεχίζεται, αλλά στις 8 Μαΐου 1927, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα στη Σικελία, ο Alfieri Maserati έχει ένα φοβερό ατύχημα, στο οποίο χάνει το ένα νεφρό.
    Στις 28 Σεπτεμβρίου του 1929, στην Κρεμόνα, η Maserati κερδίζει το πρώτο παγκόσμιο ρεκόρ της. Ο Baconin Borzacchini είναι πίσω από το τιμόνι ενός V4 16 κύλινδρου κινητήρα και τελειώνει τον αγώνα των δέκα χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα 246,069 χλμ/ώρα. Αυτό το ρεκόρ παραμένει μέχρι το τέλος του 1937!
    15

    1930 TRIPOLI GRAND PRIX
    Το 1930 αποδεικνύεται μια χρονιά με μεγάλες νίκες. Στο Grand Prix της Τρίπολης, η Maserati κερδίζει την πρώτη της διεθνή νίκη. Αλλά αυτή είναι επίσης η χρονιά που βλέπουμε τους Maserati και Enzo Ferrari επίσημα αντιπάλους για πρώτη φορά στο ιταλικό Grand Prix στη Monza: η Maserati κυριαρχεί και είναι ο μόνος κατασκευαστής στο βάθρο των νικητών. Ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης δίνει στον Alfieri τον τίτλο του Cavaliere. Εντωμεταξύ, η παραγωγή των αγωνιστικών αυτοκινήτων αυξάνεται σε δώδεκα ολοκληρωμένα αυτοκίνητα.
    16

    1932 THE RACING WORLD MOURNS ALFIERI
    Το 1932 ο Alfieri πεθαίνει κατά τη διάρκεια μιας χειρουργικής επέμβασης, σε ηλικία μόλις 44 ετών. Το ένα του νεφρό, μετά το σοβαρό ατύχημα του ’27 είναι αδύναμο για μεγάλο χρονικό διάστημα: για να το σώσουν, οι γιατροί επιχειρούν μια δραστική για την εποχή επέμβαση, αλλά δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα. Στην Μπολόνια σταματούν τα πάντα. Παρόντες στην κηδεία-πομπή βρίσκονται οι σημαντικότεροι οδηγοί της εποχής, από τον Nuvolari και τον Nazzaro, μέχρι τον Minoia, τον Borzacchini, τον Campari και τον Marquis de Sterlich. Είναι μια τεράστια απώλεια για όλους, ιδιαίτερα για την οικογένεια Maserati και την εταιρεία. Ο Bindo Maserati αφήνει την Isotta Fraschini και επανασυνδέεται με τους αδελφούς του, που τον διορίζουν πρόεδρο της εταιρείας. Ο Ernesto φροντίζει για την τεχνική πλευρά. Είναι νέος, αλλά ταλαντούχος. Το νέο Tipo V5 κάνει ένα επιτυχημένο ντεμπούτο και η μάρκα συνεχίζει να ευημερεί παρά τη δύσκολη οικονομική της κατάσταση.
    17

    1933 THE GREAT NUVOLARI
    Το 1933 ο τολμηρός Tazio Nuvolari φτάνει στη Maserati. Έχοντας τσακωθεί με τον Enzo Ferrari, ο οποίος, κατά τα λεγόμενά του, δεν τον θέλει ως ισότιμο εταίρο, ο θρυλικός πιλότος αποφασίζει να αγωνιστεί για τη Maserati. Οδήγωντας το 8CM, κερδίζει το βελγικό GP, το Ciano Cup, το GP της Νίκαιας και τον αγώνα Τουρισμού. Αυτό το αυτοκίνητο είναι η εξέλιξη του προηγούμενου 8C, με την ανασχεδιασμένη ανάρτηση από τον Ernesto Maserati. Το εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος έγινε πιο άκαμπτο μετά την υπόδειξη του οδηγού. Η συνεργασία τους συνεχίζεται μέχρι το 1934. Ο Tazio δεν θα γίνει μέρος της επίσημης ομάδας όμως. Αγοράζει ένα αυτοκίνητο και ο Ernesto παρέχει τεχνική βοήθεια, αλλά αυτός συνεχίζει να αγωνίζεται ως ιδιωτικός οδηγός.
    18

    1937 PARTNERSHIP WITH ORSI
    Ακόμα και αν οι πελάτες συνεχίζουν να σχηματίζουν ουρά έξω από το εργαστήριο προκειμένου να αγοράσουν το 8CM, η Maserati είναι υπό συνεχή πίεση από τις νέες γερμανικές συμμετοχές, τη Mercedes και την Auto Union, που υποστηρίζονται σθεναρά από την κυβέρνηση του Τρίτου Ράιχ. Ο Ernesto, ο Ettore και ο Bindo καταλάβαινουν ότι η χώρα χρειάζεται μια αποφασιστική αλλαγή κατεύθυνσης. Για το λόγο αυτό χαιρετίζουνε τη συνεργασία του διάσημου ιταλού επιχειρηματία Adolfo Orsi. Η αυτοκρατορία του εκτείνεται από τα χυτήρια στη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα, στη μεταλλουργία για εργαλειομηχανές ως τον γεωργικό εξοπλισμό. Όπως και οι αδελφοί Maserati, είναι και αυτός ένας αυτοδημιούργητος άνθρωπος. Το 1937 ο Ernesto, ο Ettore και ο Bindo πωλούν το σύνολο της εταιρείας σε αυτόν. Ωστόσο, εξακολουθούν να καλύπτουν διάφορες διευθυντικές θέσεις στις δύο ξεχωριστές εταιρείες. Ο Orsi αγοράζει την Officine Alfieri Maserati, για την παραγωγή των αγωνιστικών αυτοκινήτων, και τη Fabbrica Candele Maserati, για την παραγωγή των μπουζί. Τα κεντρικά γραφεία και των δύο εταιρειών παραμένουν στην Μπολόνια. Ο Orsi είναι ένας έξυπνος επιχειρηματίας, βάζει με επιτυχία τα οικονομικά των εταιρειών σε τάξη, αλλά δεν παρεμβαίνει στην τεχνική πλευρά των πραγμάτων, στην οποία ο ίδιος δεν έχει πείρα. Απαλλαγμένοι από όλα τα προβλήματα, οι αδελφοί Maserati μπορούν να συνεχίσουν να ασχολούνται με αυτό που ξέρουν καλύτερα: τον κόσμο των αγώνων.
    19-1

    1939 THE 8CTF WINS INDIANAPOLIS
    Το πρώτο προϊόν της εποχής Orsi-Maserati παρουσιάζεται τον Μάρτιο του 1938. Είναι η οκτακύλινδρη 8CTF. Ο ανταγωνισμός από τα γερμανικά αυτοκίνητα συνεχίζει να τους βασανίζει, αλλά δεν υπάρχει καμία μείωση στις νίκες τους. Το 1939, η Maserati κερδίζει για πρώτη φορά στην Ινδιανάπολη στην Αμερική το Wilbur Shaw με ένα 8CTF, το οποίο μετονομάστηκε σε “Boyle Special”. Η Maserati είναι ο πρώτος ιταλός κατασκευαστής που κερδίζει τον σημαντικό αυτό τίτλο. Θα προσπαθήσουν να το επαναλάβουν και τον επόμενο χρόνο.
    20-1

    1940 NEW HEADQUARTERS, NEW OPPORTUNITIES
    Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Maserati έχει αφήσει την Μπολόνια για να μεταφερθεί στη Μόντενα. Ο Orsi ήθελε να συγκεντρώσει όλες τις επιχειρήσεις του σε μια έκταση που είχε στην κατοχή του. Το εργοστάσιο της Maserati ανοίγει στην οδό Viale Ciro Menotti. Ωστόσο, λόγω του πολέμου πρέπει να ξεχάσουν την παραγωγή αυτοκινήτων αγώνων για λίγο καιρό και να επικεντρωθούν στην παραγωγή μπουζί και άλλων ανταλλακτικών ζωτικής σημασίας για την πολεμική προσπάθεια. Κατά την περίοδο αυτή, η Maserati Spark Plugs and Batteries συνεχίζει να προμηθεύει τη Maserati Auto με τις μπαταρίες που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1940 και του 1945.
    21

    1946 MASERATI A6: THE FIRST PININFARINA GRAN TURISMO
    Στις αρχές Μαρτίου του 1946 παρουσιάζεται ένα πρωτότυπο που μπορεί να θεωρηθεί ως η πρώτη GranTurismo, δηλαδή η πρώτη Maserati που προορίζεται για καθημερινή χρήση και όχι για αγώνες. Η παρουσιάση γίνεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ονομάζεται απλά «A6» προς τιμή του Alfieri, με το νούμερο 6 να δηλώνει τον αριθμό των κυλίνδρων. Το project ξεκίνησε από τον Ernesto Maserati πριν οι αδελφοί του αποφάσισουν να αποχωρήσουν από την εταιρεία για πάντα. Ο σχεδιασμός και η πρωτοτυπία εκτιμώνται αμέσως από το κοινό και έτσι ξεκινά η παραγωγή. Το 1948, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, η Maserati παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο A6 1500, η απίστευτη σχεδίαση της οποίας ήταν δουλειά του γνωστού σχεδιαστή Pininfarina.
    22

    1946 VICTORY IN NICE AND THE END OF AN ERA
    Η νίκη της Maserati στο Gran Premio of Nizza το 1946 φέρει μια τεράστια συμβολική σημασία: ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει πια τελειώσει. Μετά από αυτή την τεράστια επιτυχία, ο Ernesto, ο Ettore και ο Bindo Maserati αποφασίζουν να αποχωρήσουν από την εταιρεία και να επιστρέψουν στην Μπολόνια. Ποτέ δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα με τον Orsi, αλλά ίσως τα αδελφια προτίμησαν να ξεφύγουν από τη μεγάλη βιομηχανική νοοτροπία της ομάδας και, επιπλέον, είχαν κουραστεί από τις συνεχείς συζητήσεις με τα συνδικάτα. Έτσι αποφασίζουν να ανοίξουν μια νέα εταιρεία, την Osca, όπου οι ίδιοι ασχολούνται αποκλειστικά με το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
    23

    1950 FORMULA 1 IS BORN
    Το 1950 γεννιέται αυτό που έπειτα από τέσσερα χρόνια θα γινόταν Formula 1. Η Maserati ήταν παρούσα εξαρχής, από τον πρώτο κιόλας αγώνα, αλλά τα αυτοκίνητά τους (τα οποία στην πραγματικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες της πρώτης φάσης, ήταν ακόμα αυτοκίνητα κατηγορίας F2) δεν σημείωσαν επιτυχία αρχικά. Η ένταση στο εσωτερικό της εταιρείας στο τέλος της δεκαετίας του ’40 ήταν ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το 1952 ένας νέος κανόνας της F1 ευνοεί τα αυτοκίνητα με μέγιστη χωριτικότητα ατμοσφαιρικών κινητήρων δύο λίτρων, ή 1.500 κυβικών για υπερτροφοδότουμενα. Ο νέος κανόνας ανοίγει το πεδίο για τον Alberto Ascari και τη Ferrari, αλλά ακόμη και η Maserati ετοιμάζεται να εισέλθει εκ νέου στο σκληρό ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα, η εποχή του Juan Manuel Fangio ξεκινά.
    24

    1953 NEW FAMILY MANAGEMENT
    Το 1953 ο Adolfo Orsi διαχωρίζει τη διαχείριση των εταιρειών του μεταξύ των διαφόρων μελών της οικογενείας: ο ίδιος και ο γιος του Omar διατηρούν την Officine Alfieri Maserati, η οποία περιλαμβάνει την παραγωγή αυτοκινήτων και εργαλείων μηχανών. Σύμφωνα με το σχέδιό του, η παραγωγή αυτοκινήτων θα αυξήσει το κύρος της εταιρείας του, βοηθώντας στις πωλήσεις εργαλείων μηχανών.
    25

    1954 THE FANGIO ERA BEGINS
    Το 1954, οι κανόνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος αλλάζουν και πάλι: στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτή είναι η στιγμή που η γεννιέται η πραγματική Formula 1. Η Maserati επιστρέφει και πρωταγωνιστεί με το 250F, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του με νίκη.
    26

    1956 THE BIG FERRARI-MASERATI DUEL
    Το 1956 η Formula 1 γίνεται μια οικογενειακή μονομαχία μεταξύ των αντιπάλων από τη Μόντενα: της Ferrari και της Maserati. Η Μόντενα είναι τώρα μια πόλη διχασμένη, μισοί υποστηρίζουν τη μία ομάδα, οι υπόλοιποι την άλλη. Τις Δευτέρες το πρωί, οι οπαδοί της νικήτριας ομάδας απολαμβάνουν τα πειράγματα προς τους οπαδούς της ηττημένης ομάδας στα μπαρ και στις πλατείες στο κέντρο της πόλης.
    27

    1957 THE BIG TURNAROUND
    Μετά την τεράστια νίκη το 1957, μια σειρά από οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν τον Adolfo Orsi να κλείσει ορισμένα τμήματα της βιομηχανικής αυτοκρατορίας του, συμπεριλαμβανομένου του αγωνιστικού τομέα. Είναι μια τεράστια θυσία, αλλά σηματοδοτεί την αρχή της μεγάλης αλλαγής. Η Maserati επικεντρώνεται αποκλειστικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και μεταμορφώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα σε έναν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων υψηλού κύρους στον κόσμο.
    28

    1957 THE MOST SPECTACULAR VICTORY
    Το 1957 ο διάσημος Juan Manuel Fangio αφήνει τη Ferrari και επιστρέφει στη Maserati. Κερδίζει τα τέσσερα από τα οκτώ GP που χρειάζονται για να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο: της Αργεντινής, του Μονακό, της Γαλλίας και το πιο σημαντικό, της Γερμανίας. Στην πίστα του Nürburgring, την Κυριακή 4 Αυγούστου, ο πιλότος από την Αργεντινή σημειώνει τη μεγαλύτερη νίκη της καριέρας του και γίνεται παγκόσμιος πρωταθλητής για πέμπτη και τελευταία φορά.
    29

    1960 THE WHITE DAME AND THE SHAH OF PERSIA
    Η “White Dame”, όπως ονομάστηκε το πρώτο πρωτότυπο του 3500 GT, είναι η απάντηση της Maserati στην αγορά του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των ετών της οικονομικής ανάπτυξης. Από το 1961 η Maserati παρουσιάζει επίσης την GTI, διάσημη για την τεχνολογία της ως το πρώτο αυτοκίνητο με άμεσο ψεκασμό στην Ιταλία. Ο Σάχης της Περσίας είναι επίσης εντυπωσιασμένος από τη White Dame, αλλά θέλει κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο. Ο διάσημος μηχανικός Giulio Alfieri δέχεται την πρόκληση και τελικά πραγματοποιεί αυτό που ονειρευόταν από καιρό: να τοποθετήσει τον οκτακύλινδρο κινητήρα του 450 S (το αυτοκίνητο με το οποίο ο Fangio είχε κερδίσει τον γνωστό αγώνα των 12 ωρών του Sebring) σε μια GranTurismo. Η “Shah of Persia” εξακολουθεί να θεωρείται από συλλέκτες και ιστορικούς αυτοκινήτων ως ένα από τα καλύτερα μοντέλα. Έχει φινίρισμα από χρυσό και πολύτιμο ξύλο και αποτελούσε το πιο ιδιαίτερο και πολυτελές αυτοκίνητο του κόσμου εκείνη την εποχή.
    30

    1961 MASERATI WINS AGAIN
    Παρότι η Maserati έχει εγκαταλείψει τις πίστες, η επιθυμία για αγώνες παραμένει στο αίμα της. Έτσι γεννιέται από τον μηχανικό Giulio Alfieri το θρυλικό Tipo 60. Γνωστό με το παρατσούκλι Birdcage, δεν εμφανίζεται σε επίσημους αγώνες με την επωνυμία της Maserati, αλλά δόθηκε στις υψηλού κύρους αγωνιστικές ομάδες, και κέρδισε ορισμένους σημαντικούς αγώνες, όπως οι δύο συνεχόμενες νίκες -το ’60 και το ’61- στον αγώνα των 1.000 χιλιομέτρων του Nürburgring, καθώς και άλλους, ακόμη πιο σημαντικούς, στις ΗΠΑ.
    31

    1963 MISTRAL, AS FAST AS THE WIND
    Ελαφρύ, εξαιρετικά σπορ και δυνατό, το Mistral είναι η πρώτη Maserati η οποία ταυτίζεται με το όνομα ενός διάσημου ανέμου. Παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1963, αλλά η παραγωγή των κουπέ και spyder εκδόσεων ξεκινάει στις αρχές του 1964.
    33

    1963 THE FOUR-DOOR WINS OVER BUYERS AT THE TURIN MOTOR SHOW
    Η ιδέα της τοποθέτησης ενός αγωνιστικού κινητήρα Maserati σε ένα sedan προτείνεται από τον δημοσιογράφο Gino Rancati στον πρόεδρο Orsi. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή: ως τότε, η Maserati είχε κατασκευάσει μόνο κουπέ και spyders. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1963, η Maserati συγκλονίζει τον κόσμο του αυτοκινήτου με την παρουσίαση της Quattroporte, του γρηγορότερου sedan στον κόσμο. Η μεγάλη ναυαρχίδα των αυτοκινήτων της Trident έχει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας Maserati -κομψότητα, σπορ χαρακτήρα, δύναμη, πολυτέλεια, και όλα αυτά σε ένα τετράθυρο μοντέλο. Ο σχεδιασμός είναι μια κοινή προσπάθεια από τους μηχανικούς Alfieri και Pietro Frua, ο οποίος σχεδίασε το σασί.
    34

    1965 PAVAROTTI AT THE WHEEL OF THE SEBRING
    Η Sebring είναι η εξέλιξη της 3500 GT. Πήρε το όνομά της από το Autodrome Florida, όπου ο διάσημος οδηγός Juan Manuel Fangio κέρδισε τις 12 ώρες το 1957. Για όσους το επιθυμούσαν, ένα αυτόματο κιβώτιο ήταν διαθέσιμο μαζί με ακτινωτές ζάντες, ακόμα και κλιματισμό, εξοπλισμός που ήταν ανήκουστος εκείνη την εποχή. Αμέσως μετά την τελευταία του επιτυχία στο Covent Garden του Λονδίνου, ακόμη και ο νεαρός τενόρος από τη Μόντενα αποφασίζει να κάνει δώρο στον εαυτό του μια Sebring. Ήταν η αρχή μιας μακροχρόνιας σχέσης μεταξύ της Maserati και του μεγάλου τενόρου.
    35

    1967 THE GHIBLI: GIUGIARO’S FIRST MASTERPIECE
    Από τα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’60 η Maserati αρχίζει να γίνεται διάσημη για τη συνεργασία της με τον γνωστό ιταλό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro, μια σχέση που θα διαρκέσει για πολλά χρόνια. Το πρώτο του έργο, η Ghibli με τον οκτακύλινδρο κινητήρα της, κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1966 και σημειώνει αμέσως μεγάλη επιτυχία. Αρχικά η Maserati είχε προγραμματίσει την παραγωγή εκατό αυτοκινήτων, ωστόσο άμεσα η παραγωγή αυξήθηκε στα 400. Τελικά, η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 1972, και συνολικά κατασκευάστηκαν 1295 αυτοκίνητα, και σε spyder και σε κουπέ έκδοση!
    36

    1970 AN ERA OF BIG CHANGES
    Για να συμβαδίσεις με την εποχή, πρέπει να έχεις μεγάλες φιλοδοξίες. Η οικογένεια Orsi αποφασίζει να φέρει νέο αίμα στην εταιρεία, ξεκινώντας μια νέα συνεργασία με τη Citroën. Η Citroen είναι οργανωμένη ανά μοντέλο, επομένως η γκάμα μοντέλων της Maserati αποκτά καλύτερη δομή χάρη στην επιρροή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ακολουθώντας τo παράδειγμά της. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, υπάρχουν πολλές αλλαγές: η οικογένεια Orsi εγκατελείπει τελικά τη συνεργασία της με τη Citroën, η οποία πωλείται στην GEPI, μια ιταλική κρατική εταιρεία που διοικείται από τον αργεντινό-ιταλό επιχειρηματία Alejandro De Tomaso. Όλα αλλάζουν, αλλά κάποια πράγματα παραμένουν ίδια: η πρωτοπόρα και καινοτόμα δυναμική της Maserati, η οποία δεν παύει ποτέ να παρουσιάζει νέα μοντέλα στην αγορά.
    37

    1971 MASERATI BORA: GIUGIARO SHOCKS AGAIN
    Το 1971 ο διάσημος σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro δημιουργεί ένα νέο αριστούργημα: η Bora είναι μια ακόμα Maserati που πήρε το όνομά της από έναν άνεμο –κάτι που δεν αποτελεί σύμπτωση. Αυτό το εξαιρετικό κουπέ επαναφέρει τους εμπρός ανοιγόμενους προβολείς της Ghibli, αλλά έχει πολύ πιο σπορ αίσθηση, με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Επίσης αξέχαστη είναι η Merak, που περιγράφεται από τον Junior Adolfo Orsi ως «μικρή αδελφή» της Bora. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1972 o Giugiaro παρουσιάζει ένα φουτουριστικό κουπέ, το οποίο ονομάζεται Boomerang. Παρότι ποτέ δεν προχώρησε σε παραγωγή, εξακολουθεί να θεωρείται ως ένα από τα πιο γνωστά πρωτότυπα αυτοκίνητά του.
    38

    1978 THE PRESIDENTIAL CAR
    Το 1978 ο διάσημος ήρωας πολέμου, Sandro Pertini, Πρόεδρος της Ιταλικής Δημοκρατίας, επιλέγει την Quattroporte Royale ως επίσημο αυτοκίνητό του, το οποίο παρέμεινε μέχρι το 1985. Ο πρόεδρος Pertini χρησιμοποιούσε πάντα αυτό το αυτοκίνητο, ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής του στο Maranello, η οποία έγινε πασίγνωστη καθώς ο Enzo Ferrari, εξαιτίας της μακρόχρονης αντιπαλότητας μεταξύ των δυο διάσημων εταιρειών της Μόντενα, αρνήθηκε να συναντήσει την προεδρική Maserati κατά την άφιξή της.
    39

    1980 ALWAYS THE PROTAGONIST
    Η Maserati Quattroporte εξακολουθεί να είναι συνώνυμο της κομψότητας και του στιλ, τόσο ώστε να εμφανίζεται σε πολλές ταινίες της δεκαετίας του ’80. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε την επιλέγει ως αυτοκίνητο του Rocky Balboa στο Rocky III (1982), ενώ ο David Cronenberg τη χρησιμοποιεί σε δύο ταινίες, το Fly του 1982, και το DeadZone του 1983.
    40

    1981 THE ENORMOUS SUCCESS OF THE BITURBO
    Η Biturbo είναι ίσως το πιο συμβολικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80. Τα πρώτα sedans παρουσιάστηκαν στις 14 Δεκεμβρίου του 1981, στα γενέθλια της Maserati, δηλαδή την ημερομηνία κατά την οποία το Εμπορικό Επιμελητήριο σφράγισε την αίτηση έναρξης που είχε κατατέθει 14 ημέρες νωρίτερα από τους αδελφούς Maserati το 1914. Όμορφη και με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις, η εξακύλινδρη 1.996cc με δύο turbo μπορεί να επιταχύνει ως τα 215 km/h. Η Biturbo θα κατέληγε να είναι η Maserati με την πιο ευρεία παραγωγή όλων των εποχών. Με τις πολλές εκδόσεις και εξελίξεις της, από τη Spyder μέχρι τη Biturbo S, από το 1982 ως το 1993 παράχθηκαν συνολικά περίπου 37.000 αυτοκίνητα.
    41

    1993 FERRARI, FROM RIVALS TO PARTNERS
    Για τη Maserati το μέλλον αρχίζει το 1993 με την εξαγορά της από τον όμιλο της Fiat. Ο Giovanni Agnelli, με απίστευτη διορατικότητα, αντιλαμβάνεται τις τεράστιες δυνατότητες της εταιρείας που εξακολουθεί να είναι συνώνυμο της ιταλικής τελειότητας. Η εταιρεία διευθύνεται από τον Luca di Montezemolo, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrari. Η τελική εξαγορά της Maserati από τη Ferrari πραγματοποιείται σε δύο φάσεις -αρχικά ένα ποσοστό εξαγοράστηκε το 1997 και στη συνέχεια το 100% το 1999. Η συνεργασία μεταξύ των δύο πιο διάσημων κατασκευαστών αυτοκινήτων της Μόντενα πρόκειται να γίνει πολύ διάσημη –πιο διάσημη και από την παλιά τους αντιπαλότητα.
    42

    1997 A BRIEF MOVE
    Μετά την εξαγορά από τη Ferrari, η γραμμή παραγωγής της Maserati αρχικά παύθηκε. Ο στόχος είναι προφανής: το εργοστάσιο της Μόντενα κλείνει, εκσυγχρονίζεται και εξοπλίζεται με τις πιο σύγχρονες γραμμές παραγωγής. Οι εργαζόμενοι της Maserati μεταφέρονται προσωρινά στο Maranello, αλλά μόλις έξι μήνες αργότερα επιστρέφουν στην ιστορική βάση τους στην οδό Viale Ciro Menotti. Τα πάντα είναι έτοιμα, το μέλλον αρχίζει.
    43

    1998 3200 GT: GIUGIARO’S NEW COUPE
    Η πρώτη συμβολή της διοίκησης της Ferrari είναι να προωθήσει την ολοκλήρωση ενός υπό εξέλιξη μοντέλου, του 3200 GT, ένα κουπέ που σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro, το οποίο αρχικά έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1998. Ωστόσο, αμέσως αποφάσιστηκε ότι το κουπέ θα αναβαθμιστεί με έναν κινητήρα που κατασκευάζεται στο Maranello. Από αυτή την επαναστατική ιδέα γεννήθηκε η Spyder, το αυτοκίνητο, που σηματοδοτεί την επιστροφή της Maserati στις Ηνωμένες Πολιτείες.
    44

    2001 CONQUERING THE USA
    Το 2001, μετά από 12 χρόνια απουσίας από την αγορά των ΗΠΑ, η Maserati επιστρέφει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων, ο οποίος μπορεί να περάσει με επιτυχία τις δοκιμές ποιότητας και ασφάλειας στις ΗΠΑ, είναι έτοιμος για κάθε πρόκληση. Δεν είναι τυχαίο πως αυτή η επιστροφή γιορτάζεται με εξαιρετικό στιλ κατά τη διάρκεια ενός γκαλά στο Italian American Cancer Foundation. Η αίθουσα είναι γεμάτη από διάσημες προσωπικότητες, όπως η Lauren Bacall, η Ivana Trump και o Umberto Veronesi. Η Maserati Spyder, η πρώτη Maserati με κινητήρα κατασκευασμένο από το Maranello, είναι το αστέρι της φιλανθρωπικής δημοπρασίας. Το μπλε ηλεκτρίκ χρώμα της τονίζει τη μορφή του αυτοκινήτου, μια δημιουργία του Giorgetto Giugiaro, φυσικά. Η υψηλότερη προσφορά των 130.000 δολαρίων έγινε από έναν ιταλό τραπεζίτη, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη.
    45

    2003 MASERATI CELEBRATES THE RETURN OF PININFARINA
    Μετά την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου GranTurismo μισό περίπου αιώνα νωρίτερα, ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής Pininfarina επιστρέφει για να δημιουργήσει μια Maserati: τη νέα Quattroporte, ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει πάντα μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της εταιρείας. Η άφιξη της Quattroporte ολοκληρώνει την γκάμα των μοντέλων της Maserati και αυξάνει σημαντικά τις πωλήσεις. Όμως η Quattroporte απολαμβάνει άλλη μια τεράστια επιτυχία: μετά τον Sandro Pertini, ένας ακομα ιταλός πρόεδρος, ο Carlo Azeglio Ciampi, την επιλέγει ως το επίσημο αυτοκίνητό του. Προς τιμήν του επιφανούς προκατόχου του, ο Ciampi επιλέγει το χρώμα “Pertini Blue”.
    46

    2004 WORLD CHAMPIONS, AGAIN AND AGAIN AND AGAIN…
    Το 2004 η Maserati επιστρέφει στις νίκες της στην πίστα. Αυτό συμβαίνει χάρη σε ένα εξαιρετικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, το MC12. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και τον Frank Stevenson, αυτό το supercar αναπτύχθηκε για την πίστα από τον Giorgio Ascanelli και κατάφερε να συγκεντρώσει έναν εντυπωσιακό αριθμό από τρόπαια. Η Maserati συμμετέχει στο πρωτάθλημα της FIA GT από το 2005 ως το 2010, αποκομίζοντας 14 τίτλους (και 19 νίκες): δύο Κύπελλα Κατασκευαστών (2005 και 2007), πέντε Πρωταθλήματα Οδηγών (Bartels-Bertolini το 2006, Thomas Biagi το 2007 και Bartels-Bertolini το 2008, 2009 και 2010), έξι Πρωταθλήματα Ομάδων (αδιάλειπτα από το 2005 με την ομάδα Vitaphone Racing) ένα Citation Cup το 2007 με οδηγό τον Ben Aucott, της JMB Racing, καθώς και τρεις απόλυτες νίκες στις 24 Ώρες του Spa (2005, 2006 και 2008).
    47

    2007 GRANTURISMO, HUGE SUCCESS
    Μετά την Quattroporte, ο διάσημος σχεδιαστής Pininfarina σχεδιάζει ένα νέο κουπέ που θα έχει πολύ σημαντικό αντίκτυπο στην ιστορία της Maserati. Απίστευτα όμορφη, η GranTurismo κερδίζει τα φώτα της δημοσιότητας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2007. Όλοι προσπαθούν να παρουσιάσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν στα πρωτοσέλιδά τους το νέο μοντελο και οι παραγγελίες συσσωρεύονται μέρα με τη μέρα. Είναι μια θριαμβευτική επιτυχία και είναι μόνο η αρχή.
    48

    2013 THE NEW MASERATI QUATTROPORTE
    Η νέα Maserati Quattroporte είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο. Προέρχεται από τη μεγάλη παράδοση Quattroporte, εξακολουθεί να έχει το άψογο, διαχρονικό της σχήμα. Επανασχεδιάστηκε με μια εξαιρετικά μοντέρνα προσέγγιση, που ενσωματώνει την πολυτελή αίσθηση μιας λιμουζίνας με το αγωνιστικό πνεύμα του grand tourer. Ευμεγέθης, αλλά με μια αεροδυναμική, επιβλητική εμφάνιση. Μια αρμονία σχημάτων που φτάνει σε νέα επίπεδα τελειότητας και μοναδικότητας.
    49

    2013 MASERATI GHIBLI
    Ένας τέλειος συνδυασμός σχεδιασμού, σπορ επιδόσεων και άνεσης. Ένα sedan με απλές, κομψές γραμμές, και με κύρος χάρη στα εξεζητημένα υλικά. Σμιλευμένη μορφή και σαφής σχεδιασμός, σε συνδυασμό με δυναμικές γραμμές που δημιουργούν κίνηση. Ένα grand tourer με ασυναγώνιστες επιδόσεις. Γρήγορη και με άμεση απόκριση σε κάθε εντολή, με ένα άνετο και πολυτελές εσωτερικό. Ο σχεδιασμός αυτού του αυτοκίνητου ενσωματώνει όλη την πείρα και την ιστορία της Maserati.
    50

    Attachments:

You must be logged in to reply to this topic.